686

April 2010Udskriv side

Så er hovedturneringen endelig skudt i gang. De første mange kampe er allerede blevet afviklet og dette med blandede resultater. Nu mangler kun opstarten af 3 og 5 mands fodbolden som vil ske i Maj måned. Hvad har April måned så budt på?
SENIORER:
1 holdet er kommet godt fra start. Uafgjort mod Egen på udebane, Sejr over Kolding IF på hjemmebane og uafgjort mod Hedensted IF på hjemmebane.
Kjartan Højgaard kunne i kampen mod Hedensted IF fejre 50 kamps jubilæum. Et stort tillykke til Kjartan.
2. holdet vandt deres første kamp mod Grejs med 3-0 og tabte med samme cifre til Vejle FC.
3. holdet er til gengæld kommet dårligt fra start. 3 kampe og 3 nederlag. Lige nu lyder målscoren på 4-18. Det skal dog siges at 3. holdet har haft umådelig svært ved at stille med det samme hold til deres kampe.
Oldboysafdelingen har til sæsonstart mistet et hold, nemlig det yngste 7-mands oldboys hold som ikke har kunnet mønstre spillere til at få det til at fungere. 11-mands superligaholdet kører barer derudaf. De første 3 kampe er alle vundet og det med en målscore på 13-2 og en foreløbig 2. plads i puljen.
Der foreligger pt. ikke noget på vores Senior oldboys og veteraner.

UNGDOM:
Både U17 og U15 drenge fik en utrolig dårlig start. Begge hold tabte deres første kampe med henholdsvis 10-0 og 11-0. Så det har været med bange anelser begge hold skulle spille deres anden kampe. U17 drenge tabte knebent med 3-0 til Skibet og U15 drenge vandt med 6-2 over Bredsten, så nu må vi håbe at begge hold endelig er kommet i gang.
På 7-mands siden er vores U12 drenge C kommet dårlig fra start med et 6-4 nederlag, mens vores U12 piger vandt deres første kamp med 7-4. De andre 7-mands hold har lige afsluttet træningsturneringen og skal nu til og i gang med hovedturneringen.
U10 drenge deltager i kr. himmelfartsturneringen i en turnering i Hamborg.
U12 og U10 drenge deltager i Kerteminde Cup senere på året.
U12 Piger tager traditionen tro til Madsby Pigecup.
Vi måtte desværre lukke vores U13 piger og trods rygter om det modsatte så skete dette stille og roligt. Holdet bestod af ialt 12 piger. 2 piger valgte at prøve lykken med 11-mands i VB, 2 ønskede at stoppe og prøve andre sportsgrene og 1 ville gerne prøve at spille i Vinding SF. Herefter var grundlaget for holdets videre eksistens desværre væk. De resterende spillere blev opfordret til at spille i andre klubber og enkelte har så valgt dette.
Lige pt. kommer der mange nye spillere i vores U17 drenge, U15 drenge og vores U6-7 drenge. Ligeledes kommer der mange nye spillere til vores yngste piger. Vi står lige nu med den udfordring at skulle finde en afløser for U17 drenge træneren idet Tobias stopper til sommer. Vi skal ligeledes bruge en til at tage sig af vores U6 drenge og vi mangler også en til at tage sig af vores yngste piger.

MIKROFODBOLDSKOLEN 2010:
Vi startede ud sidste år med et enkelt hold på 12 og til skolen i år havde vi søgt 24 pladser. Disse pladser blev dog hurtigt udsolgt og vi bad om yderligere 12 pladser således at det samlede antal pladser på skolen er 36. Status lige nu er at der er 4 ledige pladser til skolen den 7-9 Maj. Trænerne er ligeledes på plads.
Skoleleder bliver Preben Jørgensen. Trænerleder bliver Tommy Grøn. Trænerne på skolen bliver Malte Lebahn, John Iversen og Mark Rosendahl. Trænerassistenter bliver Signe Lebahn, Valdemar Lind og John Ø. Hansen. Der kan dog foretages ændringer.
Da hver spiller skal have mindst 1 forældrer med på skolen er det samlede antal oppe på 72 så der bliver fyldt godt op på søndre stadion denne weekend. Det er derfor også vigtigt at man ikke får flyttet sine kampe til hjemmebane denne weekend.

BESTYRELSEN:
Lige pt. arbejder bestyelsen på at få et nyindsat økonomiudvalg til at fungere. Seniorudvalget er kommet godt fra start.
Vi arbejder ihærdigt på at få medlemsregistreringen til at fungere og på ungdomssiden er trænerne blevet meget meget gode til at få registreret nye medlemmer. På seniorsiden halter det desværre meget mere. Dette vil der dog blive taget hånd om hurtigst muligt.

BANER OG OMKLÆDNINGSRUM:
Der findes en enkelt regel vedr brug af baner. Turneringskampe har første prioritet i forhold til træning. Dette vil sige at er baneren optaget af kampe må man finde alternative træningsområder, OG DETTE BETYDER IKKE AT MAN FLYTTER SIN TRÆNING IND PÅ BANE 1, man finder andre områder. Det er især Tirsdag og Torsdag der kan opstå problemer.
Ligeledes gælder det at ingen hold hos kammeraterne har eget omklædningsrum. Hvis der på tavlen er skrevet at det omklædningsrum man PLEJER at bruge er optaget i forbindelse med kampe, så må man finde et andet omklædningsrum. Man begynder ihvertfald ikke at klæde om hvor der er hold igang med omklædningen til kamp.
Hvis man ikke kan finde ud af at respektere dette vil der træde andre regler i kraft og disse kunne f.eks. være:
Spiller man kamp på bane 1, klæder man om i omklædning 6 og 7. Kampe på bane 3 bruges omklædning 4 og 5. Vi håber ikke det bliver nødvendigt at skulle lave disse restriktioner. Det gælder selvfølgelig for alle hold hos Vejle Kammeraterne.

MATERIALER:
Vi troede sidste år at vi havde fundet et godt system ved tøjskabene med hensyn til overtræksveste. Vestene hang på kangerækkerne ud for hvert deres holdnavn, således at man ikke kunne være i tvivl om hvilke veste hørte til hvem. Dette har så efterfølgende vist sig at man ikke har kunnet overholde idet nogle åbenbart ikke har respekt for andre holds materialer. Det samme viste sig så med både bolde og kegler mm. Især har nogle hold været gode til at hamstre bolde i tøjskabene og derefter forlange at deres boldskabe var fyldt op. For at gøre det klart så har alle hold min. 1 rum i metalburene. Dette betyder at der SKAL være 12 bolde i sådant et skab. 10 bolde hvis det er str. 5 bolde. De hold som har 2 rum har således 24 bolde til rådighed, MED MINDRE ANDET ER AFTALT.
Nu har vi så lavet systemet om. Det med boldene gælder stadigvæk og der bliver ikke indkøbt flere nye bolde til opfyldning så trænerne skal selv holde styr på sine bolde. Ligeledes er veste og kegletoppe blevet delt ud således at hvert hold har et passende antal. Disse er nu blevet låst inde i de respektive holds tøjskabe og det er nu trænerenes ansvar at disse forefindes. Der bliver ikke indkøbt nye kegletoppe og veste, så igen pas på det i har.

LÅSNING AF SDR. STADION:
Det har desværre vist sig at til tider bliver dørene ikke låst og alarmen ikke slået til når træningen er overstået. Dette er specielt et problem mandag og onsdag.
Når man møder op på sdr.stadion slår man som det første alarmen fra. Herefter henter man sine bolde og LÅSER skuret efter sig inden man begiver sig ned på banerne. Det samme gælder alle yderdøre til cafeteria og omklædningsrum. Vi har igennem det sidste år oplevet at bolde bliver stjålet, der er sågar forsvundet 2 små pokaler fra det ene pokalskab. Tøj, nøgler og penge er forsvundet fra omklædningsrummene. Der er jo en grund til at alle trænere og holdledere mm. har fået udleveret nøgler til sdr. stadion. SÅ TAG NU OG LÅS DØRENE EFTER JER.
Er man den sidste der forlader Sdr.Stadion skal man kontrollere at alle yderdøre er låst og som det sidste slår man alarmen til. Hvis man er i tvivl om hvodan dette skal foregå, kan man tage fat i Preben som så vil give jer en rundvisning og instruktion i brugen af alarmen.

HÆDERSTEGN OG TRÆNER/LEDERFEST:
Træner-Lederfesten blev afholdt på Vejle Center Hotel og der var ca. 54 deltagere. Det var støttefondens arrangement og der var denne gang mødt en hel del af vores helt unge trænere op for at deltage i festen. En stor tak til støttefonden for et fint arrangement.
Til festen skulle der ligeledes uddeles et par priser. Priserne er oprettet af JBU og fra JBU´s side havde man sendt Region 3´s formand Lars Olsen (VSF) ned for at overrække priserne.
JBU´s sølvnål blev tildelt Alice Mogensen og Kurt Christensen for 15 års uafbrudt lederarbejde. Et stort tillykke til begge to. Som noget nyt har JBU ligeledes oprtettet et JBU Hæderstegn. Til dette havde vi i bestyrelsen indstillet IB Elving til denne pris og denne indstilling blev imødekommet fra JBU´s side. Derfor kunne Lars Olsen overrække JBU´s hæderstegn til Vejle Kammeraternes Ib Elving for mange års træner-lederarbejde. Et stort tillykke til Ib for denne flotte pris.

Næste nyhedsbrev udkommer til Maj måned 2010.

Forårsklargøring 2014 hos Kammeraterne
Traditionen tro var der den sidste søndag i marts og den første lørdag i april fodboldklargøringsdage på Kamme. Rigtig, ...